Klantenservice is een van de belangrijkste zorgen van elk bedrijf, maar het is ook tijdrovend en vaak moeilijk intern te beheren. De belangrijkste oplossing voor dit dilemma is een contract te sluiten met een outbound callcenterdienst om de meest elementaire vragen en problemen van klanten te behandelen.

Hier volgen drie voordelen van het uitbesteden van jouw klantenservice.

Callcenters bieden een concurrentievoordeel

Als jouw concurrentie een telefoonnummer heeft dat klanten kunnen bellen, en jij niet, zullen veel klanten in plaats daarvan naar de concurrentie gaan. Als jouw concurrenten bepaalde kantooruren hebben, en jij biedt een call center dat 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is, zal dat jouw bedrijf een aantrekkelijkere optie maken.

Niet alle klanten kunnen tijdens kantooruren bellen, of willen niet tijdens kantooruren bellen. Het vertelt klanten dat jouw bedrijf er voor hen zal zijn wanneer ze met iemand willen spreken. Je kunt hier de telefoonnummer belastingdienst vinden.

Callcenters geven een professioneel imago

Als klanten bellen en een aangepaste begroeting horen dat er zo meteen een agent bij hen zal zijn, en als ze in een wachtrij terechtkomen, lijkt het alsof jouw bedrijf zaken doet met veel klanten en dat het een gevestigd professioneel bedrijf is. Zelfs als jouw bedrijf een kleine startup is die net begint met het opbouwen van een klantenbestand, is het hebben van een professionele klantervaring belangrijk voor de groei van elk bedrijf.

Callcenters besparen jouw bedrijf geld

Met gedeelde ondersteuning betaal je alleen voor de tijd die je gebruikt. Iemand inhuren betekent dat je hem betaalt, of er nu telefoontjes binnenkomen of niet. Om lange wachttijden te voorkomen als jouw belvolume toeneemt en tijdens pieken in het bellen, zul je vaak extra mensen moeten inhuren die ook betaald moeten worden, of ze nu wel of niet aan het bellen zijn.

Bovenop hun werkelijke kosten per uur zijn er extra kosten voor managementtijd, een telefoonsysteem, telefoonlijnen, en als ze zich in jouw kantoren bevinden, kunnen ze kostbare kantoorruimte in beslag nemen. Veel bedrijven maken gebruik van 24/7 callcenters tegen een fractie van de kosten van het inhuren van slechts één persoon om hun telefoons te beantwoorden.

Lees ook: De voordelen van schilderen op nummer