Instagram is de basis van de sociale aanwezigheid van zoveel merken. Het platform heeft bewezen verkeer aan te sturen, verkoop te ondersteunen en klanten te betrekken.

En daarom is 59% van de marketeers van plan hun investering in Instagram dit jaar te verhogen.

Maar als je niet enthousiast bent over jouw Instagram-groei en betrokkenheid, dan ben je niet de enige.

De concurrentie op het platform is hevig nu steeds meer merken instappen. Het is absoluut de moeite waard om stappen te ondernemen om je publiek te laten groeien. Want hoe groter je publiek, hoe meer mogelijkheden om je klanten te verblijden.

Klaar om je aanwezigheid aan te passen om authentieke en organische Instagram-volgers aan te trekken? Deze post beschrijft hoe je echte Instagram volgers kopen voor elkaar krijgt.

Optimaliseer jouw Instagram-account

Voordat je je zorgen maakt over hoe je volgers kunt krijgen, moet je eerst bedenken hoe je Instagram-account is ingesteld.

Vraag jezelf af: “ziet je profiel er goed uit?”. Overweeg om te beginnen je:

  • Je Instagram bio
  • Je profielfoto
  • Je biolink

Deze details bepalen je merkidentiteit op Instagram. Belangrijker nog, ze hebben invloed op de vindbaarheid van je account. Een volgersvriendelijk account bouwen betekent:

  • Een zoekvriendelijke gebruikersnaam hebben
  • Je profielfoto professioneel maken
  • Opletten waar je je biolink plaatst

Linken naar je homepage is prima, maar niet altijd ideaal. Om meer zinvolle interacties aan te moedigen, kan een sociale landingspagina die naar meerdere links verwijst helpen.

Dit geeft jouw publiek totale controle over hoe ze vervolgens met jouw bedrijf omgaan. Dat betekent een betere ervaring voor jouw volgers.

Houd een consistente content calender bij

Momentum is belangrijk op Instagram. Met andere woorden, je krijgt waarschijnlijk geen volgers op Instagram als je in het wilde weg post.

Inhoud creƫren en waarde bieden is wat je publiek opbouwt. Door dit consequent te doen, behoud je ze. Laat je Instagram-account geen spinnenwebben verzamelen.

Daarom is een regelmatig postschema cruciaal. Wat betreft wanneer en hoeveel je moet posten, hoef je je niet te houden aan een vaststaand aantal. De meeste merken posten dagelijks of bijna dagelijks. Dit komt overeen met ons eigen onderzoek naar hoe vaak te posten.

Ter referentie volgt hieronder een overzicht van de beste tijden om te posten op Instagram. “Optimale” betrokkenheid is tijdens de midden- tot late ochtend en vroege middag tijdens de week.

Ga de dialoog aan met klanten en influencers

Uitzoeken hoe je meer Instagramvolgers krijgt, betekent je publiek betrekken.

En een van de beste manieren om dat te doen is door te reageren op hun posts en deze opnieuw te publiceren.

Enter de kracht van user-generated content. UGC-campagnes bouwen sociaal bewijs op door volgers te laten zien dat je in hen investeert.

Samenwerken met influencers met een gevestigde aanhang is een andere manier om jouw eigen publiek te laten groeien. Contentmakers kunnen jouw merk onder de aandacht van jouw doelgroep brengen en jouw producten blijvend onder de aandacht brengen.

Lees ook: 3 Redenen om een Xbox te kopen