Ervan uitgaande dat het marketingpotentieel en -bereik van jouw organisatie niet wordt gerealiseerd, zijn er een aantal voordelen verbonden aan het werken met een internet marketing bureau.

RENDEMENT OP INVESTERING

De kosten voor het inhuren van een eigen specialist – ongeacht het specifieke marketinggebied – zijn vaak kostbaar. De kosten van het inhuren zelf, samen met de voortdurende training, het opzetten van hardware en software, het salaris en de voordelen bouwen zich allemaal op en er is geen garantie dat je direct resultaat ziet van die inhuur, laat staan dat je dat personeelslid voor een lange periode vasthoudt. Het in dienst nemen van personeel is kostbaar en het kan veel effectiever zijn met minder risico om samen te werken met een bureau in plaats van een intern team op te bouwen om gespecialiseerde elementen van het marketingplan te ondersteunen.

Bij het werken met een bureau worden veel operationele kosten vermeden, waar je in ruil daarvoor meetbare resultaten voor jouw investering zult zien.

TOEGANG TOT GESPECIALISEERDE DIENSTEN

Wanneer je met een gespecialiseerd marketingbureau werkt, krijg je toegang tot een specifieke set van diensten die vaak ontbreken in algemene marketing- en communicatieteams. Het is ongebruikelijk dat dergelijke teams (groot of middelgroot) specialisten in dienst hebben op het gebied van bijvoorbeeld evenementen, branding, SEO, content, digitaal, design, inbound, CRO en mediaplanning. Als je samenwerkt met een bureau om toegang te krijgen tot deze specifieke diensten, betekent dit dat u ook toegang krijgt tot de expertise van de andere medewerkers van het bureau voor één vergoeding.

Als je met een bureau werkt, kun je je nog steeds richten op jouw vakgebied en kan het bureau zich richten op die specialistische diensten ten behoeve van jou.

…VIA EXPERTS

De medewerkers van het agentschap, die deze gespecialiseerde diensten aanbieden, zijn meestal experts op hun vakgebied die kennis en ervaring hebben met marketingtactieken die je niet bezit. Deskundigen als zodanig, willen niet falen en zullen streven naar kwalitatief hoogstaand werk dat resultaat oplevert voor hun klanten. Deskundigen die ook op de hoogte blijven van de laatste marketingtrends, die meestal direct worden overgedragen op het werk van de klant.

Je hoeft je geen zorgen te maken over het vermogen van het bureau, er wordt al voor de experts gezorgd.

JOUW TIJD (EN DIE VAN JOUW TEAM) VRIJMAKEN

Als jouw marketingafdeling is zoals de meeste marketingafdelingen, voel je je misschien overweldigd door jouw huidige activiteiten en werklast. Door samen te werken met een gespecialiseerd bureau kun je een deel van jouw marketingbehoeften uitbesteden, zodat je je kunt richten op jouw kernprojecten en je je geen zorgen hoeft te maken over het beheer van een potentieel groter intern team. Ook zullen je marketinginitiatieven er niet onder lijden als een teamlid problemen ondervindt of met jaarlijks verlof is, aangezien het bureau zelfstandig zal functioneren.

Door elementen van jouw marketing uit te besteden aan een bureau kun je deze druk op jouw medewerkers verlichten en ervoor zorgen dat de marketingactiviteiten van jouw eigen organisatie op koers liggen om de doelstellingen te halen.

EEN EXTRA PERSPECTIEF KRIJGEN

Aangezien bureaus met een aantal organisaties en met veel verschillende campagnes werken, is het waarschijnlijk dat wat zij voor jouw organisatie doen gebaseerd is op jarenlange beproefde campagnes en een heel ander perspectief kan bieden dan de jouwe. Vaak kunnen bureaus meegaan in de marketingbijeenkomsten van een organisatie en waardevolle input leveren, wat vaak nieuwe inzichten en kansen oplevert.

Het hebben van een marketingteam uit de buurt van jouw eigen team kan een externe blik bieden, wat betekent dat een tweede invalshoek kan leiden tot frisse ideeën.

Lees ook: Waarom sokken het nieuwe modebeeld zijn